carlasonder.reismee.nl

Nothing Happens Unless You Make It Happen.

Het najaar komt eraan, een mooie tijd om weer voet op Afrikaanse bodem te zetten.

Op 3 Oktober vertrek ik weer voor 2 1/2 week met Hermien naar Kenia.

Onze projecten bezoeken, de vooruitgang meemaken.

De hele zomer door zijn we druk geweest met plukken van bessen, kersen en bramen.

Anton, de man van Hermien heeft volop mee geholpen om tot een mooie opbrengst te komen.

Hermien en ik zetten dit weer om in de befaamde jammetjes, die soms al verkocht werden terwijl het nog aan de struiken hing.

De revalidatie en Albino groep zullen blij zijn met de financiële opbrengst die onder hen wordt verdeeld.

Het albino boek krijgt een vervolg.

Ik ga weer mee met de Mobile Clinic de “bush” in om kinderen te vinden met aangeboren handicaps die nog nooit enige medische hulp hebben gekregen.

Een mooie opsteker is dat ik heb kunnen regelen dat alle 120 kinderen van de School for the Blinds in onze regio gratis naar de tandarts mogen.

Ja… hier zijn ze er blij mee.

De Nederlandse “Dutch Dentals”, een groep tandartsen die zich ook op vrijwillige basis inzetten in onze regio, zijn de hele maand Oktober aanwezig.

2 scholen worden ingericht als heuse tandarts praktijk, waar vele honderden kinderen naar toe mogen.

Ik heb deze organisatie een aantal jaar geleden voorzien van extractie tangen en zo helpt de een de ander.

Nu kon ik een aanvraag doen om de kids uit “mijn” doelgroep gratis van tandheelkundige hulp te voorzien.

Het zal nog een happening en uitdaging worden om deze slecht ziende/blinde “zwarte en albino” kinderen door deze dag te loodsen.

Zaterdag 15 Oktober gaat het gebeuren, foto’s volgen dan.

Komende zaterdag haal ik 50 liter zonnebrandcrème en honderden hoedjes op om de albino kinderen weer te voorzien van de zo nodige hulp middelen.

De “slump” school in de wijk Tudor die we in het voorjaar zo blij hebben gemaakt met tientallen school uniformen ga ik ook weer bezoeken.

School en spel materialen die nu zijn gedoneerd zullen daar hun weg vinden om zo bij te kunnen dragen aan een stukje onderwijs en ontspanning, dank aan de donoren!

Operatie instrumenten, operatie klompen, te veel om op te noemen.

De 46 kilo die ik mee mag nemen zijn al vol, mijn kleding in de handbagage, komt goed.

Dank aan alle gulle sponsoren, jam kopers en lezers onder ons!

Bijgesloten nog wat foto’s van afgelopen voorjaar.

Carla.

Reacties

Reacties

Pieterke

Mooi Carla, Hermien en jij bereiken zo heel veel met jullie met jullie tomeloze inzet. Heel veel succes en goede reis!

Alice van Maanen

Wens jullie weer een hele mooie tijd en vind het fantastisch dat jullie je hiervoor zo inzetten. Toppie!

Hanneke

Goed bezig Carla!
Tot ziens in Mombasa, tijd om bij te praten.
Alvast goeie reis!

Gerda bij de Vaate

Dit gaat weer een drukke aangelegenheid worden maar geweldig dat jullie dit kunnen doen! Fijne tijd daar met Hermien!

Aletta

succes weer!

Carry

Ja, weer helemaal op pad met koffers vol en een goed plan.
Heel veel succes en ook veel genoegen met elkaar en de mensen in Kenia.
Lieve groet, Carry

Dorine

Een hele goede reis en ik ben nu al benieuwd naar de foto's van de tandartssessie. Geweldig zeg, dat je dat voor elkaar hebt gekregen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!