carlasonder.reismee.nl

Karibuni Kenia.

Het is woensdag ochtend 6.45 uur als Hermien en ik vertrekken met Taxi “Annelies” naar Schiphol.

De auto is vol met alle bagage die mee moet.

Inchecken gaat razend snel, gisteren avond zijn we meermaals met de koffers op de weegschaal gegaan om de 23 kilo per koffer niet te overschrijden.

Om iets over tienen gaan we het luchtruim in.

Ik zit naast een moeder met baby en krijg meteen visioenen van een 8 uur durende vlucht met een krijsend kind naast me.

Maar gelukkig is het een lieve Afrikaanse baby die dagelijks bij moeders op de rug hangt en ook nu niet van haar schoot wijkt.

Af en toe heb ik het vast en kijkt ze met een pruillip alsof ze wil zeggen, wat moet ik met die Mzungu, dat is de Afrikaanse benaming van een blanke.

8 uur en een paar films later komen we in Nairobi aan, het duurt een uur voor de koffers er zijn en ik kijk bezorgt naar de douane dames die regelmatig hun best doen om de passagiers hun bagage open te laten maken.

Ik wijs Hermien erop en besluit dat we ons midden in een groepje moeten begeven en gelukkig lukt dit, we zitten namelijk vol met zonnebrand crème en andere sponsor producten.

Ik krijg er nog een nachtmerrie van als ik denk aan de douane taferelen van vorig jaar om de zonnebrand crème na veel stress en geld betalen vrij te krijgen.

Dan gaan we door via de transit naar een ander gebouw om opnieuw in te moeten checken.

En ja, daar is het raak, de douane beambte tuurt aandachtig naar haar scherm en de koffers moeten apart, pff ik krijg het benauwd en maak mijn koffer open.

Veel zonnehoedjes, brillen etc. komen we tegen maar dan moeten de plastic zakken er aan geloven.

Wat er in de flessen zit vraagt de dame, ik hang een verhaal op over die arme albino’s die verschroeien in de Afrikaanse zon en dit echt nodig hebben.

De dame kijkt me aan en besluit me te geloven, ik mag door.

De andere koffer heeft dezelfde inhoud roep ik er meteen achteraan, ik ben een blij mens!

Dan nog een uurtje vliegen naar Mombasa waar we om vijf voor twaalf aankomen, de laatste vlucht van vandaag is binnen en het vliegveld gaat op slot.

Een wild zwaaiende Faiz, onze zo bekende taxi chauffeur wacht ons bezorgd op en is blij dat we er zijn.

De koffers in de auto en op pad naar ons gezin.

Mombasa by night is rustig en wordt voorzien van nieuwe straat verlichting en verbrede wegen om zo de verkeer drukte aan te kunnen.

Aangekomen bij de Mokaya’s worden we verwelkomt door het gezin en een schare aan hondjes die er lustig op los blaffen, dat wordt ‘s nachts oordoppen in.

De volgende ochtend zorgen we voor werkend internet en telefoon en zijn we er klaar voor.

We bezoeken de APDK workshop in Bombolulu en ik doe er meteen goede zaken voor allerlei verrassingen.

We bespreken de Mobile Clinic en allerlei andere zaken, het was een goede eerste dag.

Dan vrijdag naar Old Town, ik moet op pad voor African dokters en slaag er in om de laatste 4 op te kopen.

We worden onmiddellijk herkend door de shop keepers , druk handen schuddend en hoe gaat het met de familie en vrienden?

Het toerisme trekt een beetje aan maar diverse winkels zijn gesloten en hopen op betere tijden.

De open winkeltjes hebben het licht uit om op Electra te besparen.

Bij Jahaazi Coffee house worden we meteen herkend en ploffen we in de kussens neer.

Mango juice and Swahili snacks??

Karibuni Kenya, een warm welkom in Kenya.

Carla.

Reacties

Reacties

Carry

Hallo Carla en Hermien, wat een ontzettend leuk verhaal en wat fijn dat het allemaal goed is afgelopen. Nu zijn jullie waarschijnlijk alweer verder met jullie 'programma'. Veel succes en geniet er van. En erg leuk dat jullie zo'n warm welkom krijgen. Lieve groeten, Carry

Deandra

Hi Carla en Hermien,

Leuk beschreven en wat fijn dat de zonnebrandcreme niet is ingenomen!
Een goed begin en mag het goed blijven gaan met mooie nieuwe ervaringen! Lijkt me heerlijk om weer op bekend terrein te zijn!

Liefs,

Patricia

Hoi Carla,

leuk om jouw vetrouwde stem weer in je reisblog te horen! Je schrijft zo relaxed en informatief....echt leuk!
Zo te horen zijn jullie meteen aan de slag....geniet ervan en neem geneog rust!

Liefs, Patricia x

Frances

Goes dat alles via de grens controle mocht.

netty

Wat bijzonder leuk om jullie goede werk op deze manier te kunnen volgen. Succes met alles .

Glynis

Ha Carla en Hermien, fijn dat dat de reis goed verlopen is.
De douane was de eerste horde en dat hebben jullie met succes genomen...chapeau! Ik hoop dat jullie zonder al te veel tegenslagen jullie passie kunnen uitvoeren en lekker van afrikaanse cultuur en vrienden kunnen genieten.
Keep up the good work..????Glynis

Glynis

Nou ik had een pictogrammetje van klavertje vier bij gedaan maar die zijn veranderd in ???

Succes,

Fanny

Hoi Hermien en Carla,
Wat fijn om van jullie te horen. En prettig dat alles netjes door de douane is gekomen want dat zal vast nog even zwetende okseltjes zijn geweest. Maar nu kunnen jullie weer een hoop kids verblijden! Heel veel succes en plezier!
X

Aletta

Hallo Carla, en hermien. Spannend moment door de douane gaan. Fijn dat het gelukt is en veel plezier met het uitdelen van jullie bagage!
geniet van de mooie mensen en omgeving.

Suze

Ha Carla en Hermien,

Je ziet het gewoon voor je zoals je het beschrijft, dank! Zo reizen we weer een beetje mee. Zijn de stroopwafels goed ontvangen? Veel succes en mooie weken gewenst en petje af voor jullie! xx

moniek

Hoi Carla en Hermien,

Wat fijn om te horen,dat tot nu toe alles voorspoedig gegaan is!
Voor jullie maar zeker ook voor alle mensen ,die jullie support zo hard nodig hebben.
Als ik het lees,krijg ik het gevoel,dat jullie er gewoon thuiskomen!
Geweldig!
Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag.
Liefs

martine

Hoi Carla en Hermien,

Goed werk dames!!!!
en geniet er ook van!!

liefs Martine

jannie

keep up the good work!!!
Ik ben weer thuis, veel gedaan in Kenia in de sloppenwijk, Kiandutu. Wat is het toch een super mooi land met mooie mensen.... maar ook zorgelijk... suc6 jullie!

margie

Heerlijk, he, dat thuiskomen op een plek waar je je goed voelt? Daar gaat je hart van open en word je een blij en tevreden mens van.
Weer ontzettend leuk om jullie reisverhalen te horen. Ik kijk al uit naar de volgende aflevering. Ik zit er al klaar voor.....
Ga maar weer mooie avonturen beleven en goede werken verrichten.
xxx

Marjolein

Ha Carla en Hermien,
Een goed begin is het halve werk. Fijn dat het voorspoedig verloopt. Veel succes en plezier. Leuk om jullie te kunnen volgen.
Kom ik je nog tegen in Kenia? Mijn dochter vertrekt 3 maart voor 3 weken vrijwilligerswerk naar Kilifi en mijn man en ik volgen een week later.

rosita

Hi Carla en Hermien,
Fijn om te horen dat alles tot nu toe goed verlopen is. De douane is altijd spannend om door heen te komen. Het is jullie gelukt fijn om te horen. Wat beschrijft je dit leuk Carla het is net of ik alles voor me zie. Wat zullen je vrienden blij zijn om jullie te zien. Goed werk dames.
Pas op je zelf en tot gauw. Groet Rosita.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!