carlasonder.reismee.nl

De Kracht van het Kleine....

Puzzelen, wikken en wegen.

Wat gaat er mee en wat blijft er thuis.

Het is altijd weer een gewetens kwestie.

8 Koffers van 23 kilo,

4 bagage stukken van 12 kilo.

Dat alles is uiteindelijk gevuld met voornamelijk :

ca 170 flessen zonnebrandcrème voor de Albino’s,

Zonnebrillen speciaal voor de Albino kinderen,

U.V werende zonnepetjes voor de Albino kinderen,

U.V werende lipsticks,

Brillen voor de oog kliniek,

Revalidatie materialen voor de APDK revalidatie,

2 laptops, voor de Mobile Clinic en het Albino bestuur,

2 camera’s, voor de Mobile Clinic en het Albino bestuur,

Operatie instrumentarium,

Typisch Nederlandse cadeautjes voor onze vriendengroep,

En nog zoveel meer…….

De koffers zitten prop vol en zijn op gewicht, de eigen kleding gaat in de handbagage.

Het is de kunst om zoveel als mogelijk mee te kunnen nemen.

Het begon 5 jaar geleden klein, en dat is het ook gebleven alhoewel dat er misschien niet zo uit ziet.

De APDK Mobile Clinic met de bijbehorende revalidatie, hier zijn we ook een groentetuin begonnen.

Eigen oogst is immers veel lekkerder en goedkoper dan het op de markt te kopen.

Het oog ziekenhuis met het oog kamp in de hoge Taita Hills.

Hier vinden we mensen met cataract die nog dezelfde dag en eenmalig, door sponsoring van Toyota Kenia, gratis worden geopereerd en een nieuwe lens geïmplanteerd krijgen met daarbij een heel nieuw leven in het vooruitzicht, weer kunnen zien!

De Albino’s die op mijn pad kwamen en me niet meer loslaten.

De vele T.V programma’s die de laatste tijd voorbij komen omtrent de gevaren die de albino’s lopen.

Ik weet er alles van en ondervind deze gevaren letterlijk als we er zijn.

Voorlichtingsboeken zijn er ontwikkeld omtrent Albinisme, in het Engels en Swahili.

Belangrijk materiaal voor de kinderen zelf en hun ouders en verzorgers.

Van een deel van het sponsorgeld hebben we al 10 boeken gekocht om mee te kunnen nemen.

De kracht van het Kleine…..

Als je bovenstaande leest lijkt het groots , maar de kracht is om het bij deze 3 doelgroepen te houden.

We zien vooruitgang en dat geeft ons een blij gevoel, juist door het klein te houden.

Mede door jullie bijdrage kunnen wij deze 3 projecten ondersteunen, onze dank is groot!

Mocht je nog mee willen doen, van 17 Februari tot 16 Maart zijn we in Mombasa.

NL51RABO0337653712 t.n.v. C.Sonder o.v.v. Mombasa 2016

Wish it,

Dream it,

Do it.

Carla.

jannie

heel veel succes daar weer, ik ben net terug en mis het .... wat een leven daar en wat hebben wij het goed. Ik wens je een hele goede reis en verblijf toe met mooi resultaat!

Gerda bij de Vaate

Weer een hele onderneming! Heerlijk al die volle koffers toch? Ik wens jullie een hele goede reis toe en verheug me op jullie reisverhalen met foto's zodat wij hier een goed beeld krijgen van jullie werkzaamheden daar!! Groetjes. Gerda bij de Vaate.

Hermien

Gelukkig zijn die kilo's wel gedeeld door 4personen. ????

Gerda bij de Vaate

Inderdaad gelukkig! Wordt anders wel een hele sjouw met al die volle koffers! Hebben jullie wel getraind en spierballen gekweekt???

Jenny Derriks-Utama

Heel veel "werkgenot", plezier en succes! Een goede vlucht en verblijf.

Groet, Jenny

ellen van anrooij

Lieve Carla, het is groots wat jullie doen. Geniet er ook van.

Liefs Ellen