carlasonder.reismee.nl

Education is a Human Right.

Kijk ze eens stralen!


Beja, Monica, Nzara, Mbeju, Agnes en Thomas, variërend in de leeftijd van 7 tot 17 jaar en allemaal uit 1 familie.


Ze zijn in Januari weer naar school gegaan, Likoni school For the Visual Impared, een kostschool van het Leger des Heils in Likoni, Mombasa waar een grote groep met kinderen met Albinisme huist.


Ik ben blij dat ik een 1e deel van het schoolgeld over heb kunnen maken dankzij een aantal lieve sponsoren, bijna 700 euro(zie foto pagina).


Hoe nu verder...


Het schoolgeld is overall in Kenia enorm gestegen, ouders zijn radeloos, het lijkt erop dat scholing alleen voor de rijken is weggelegd.


Een bijstand van de overheid wordt slechts sporadisch gehonoreerd.



Dat wordt weer heel veel jam maken dit jaar, maar alleen daarmee red ik het niet.


Ons project gaat gewoon door want zoals jullie al hadden gelezen is Samson zijn oog kwijtgeraakt door kanker, er was geen geld voor het ziekenhuis.


Hij is in December geopereerd en ligt er nog steeds.


Hermien en ik hebben onze bijdrage ervoor geleverd (1100 euro), het ligt nu verder bij andere lokale well wishers.


Maybe miracles happen hoorde ik, ik heb er een zwaar hoofd in want in Kenia gaat niets zomaar!



Afgelopen Zaterdag zijn Almasi en Hamisi op bezoek geweest bij Samson in het ziekenhuis, ik had geld over gemaakt om hem en zijn familie een solarlamp te kunnen geven, goed licht en veiligheid is nu een eerste vereiste thuis bij Samson.


Er gloort wel hoop op een prothese voor Samson, met hulp van het AVL, maar dan moet eerst de wond genezen zijn en dat duurt nog wel even.


Dan is er een 3D scan nodig om de prothese custom made te maken, deze kosten(150 euro) zijn al vooruit betaald door een lieve volger en haar man, het geld ligt in een enveloppe klaar tot het zover is.


Wat ik hiermee wil zeggen is dat de cancer screening prioriteit 1 is en daar gaan wij mee door middels ons project.


Met de dermatoloog op ronde in de bush, naar de groepen, creating awareness, zonnebrandcrème, hoeden , zonnebrillen en meer en dan hopen dat zulke excessen als Samson in een vroeg stadium ontdekt wordt.


Daar gaat het geld van de Jam productie voor gebruikt worden.



Wil jij meehelpen die blije 6 op school te houden?


Alleen zo komen zij verder, leren in een veilig klimaat en hopen op een toekomst waarin zij ook mee kunnen doen.



18 Maart vertrek ik weer met Hermien, onze koffers zitten al bijna vol.


Likonischool wordt bezocht, ik ga met Beja zijn ervaring bespreken die hij heeft met de gedoneerde tablet van afgelopen Oktober.


Een tas vol met spel materialen gaan er dan mee, leuk om in het weekend de tijd mee te vullen voor de kids.



We gaan weer op dermatologische ronde met ons team, Mariakani en Samburu worden bezocht.


Kwale eye gaat een heel mooie verrassing ontvangen, evenals ons team.


Hierover kan ik pas vertellen als we er zijn, maar dat er soms Miracles gebeuren is toch echt waar!!


STAY TUNED!



XXX Carla



Mocht je willen meehelpen om schoolgeld te sparen, alle kleine beetjes helpen!


NL51RABO0337653712


t.n.v. C.Sonder


o.v.v Schoolgeld 2023.



Reacties

Reacties

Lout

Hoi Carla, je zou eens moeten informeren (misschien via Joash) naar dekking ZH kosten in General Coast Hosp.. Er is een fonds dat misschien wat kan sponsoren? Gr. Lout

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!