carlasonder.reismee.nl

Another New Year

Lieve vrienden,

Een nieuw jaar, en plannen zijn er alweer volop.

Plannen die een vervolg zijn op het laatste bezoek in Oktober j.l.

Wat hebben de mensen het zwaar, voedsel tekorten, maar geld voor 1 maaltijd per dag, cooking oil die je nodig hebt bij het koken, de prijzen zijn sky high, en wat doe je dan. Zeep, desinfectie middelen, zo belangrijk om hopelijk gezond te blijven.

Ik overdenk wat gedachtenspinsels en opmerkingen die er soms zomaar langskomen vanwaar dan ook.

Een druppel op de gloeiende plaat, wat je niet ziet is er niet, hier is het ook moeilijk..... soms geef ik tekst en uitleg, soms denk ik laat maar waaien, hier steek ik geen energie in.

Aan de foto's die in een apart bericht zijn geplaatst is te zien dat gerichte hulp wel zeker bijdraagt tot een beter leven.

De donaties voor Solar lampen, wat een vreugde om de foto's te zien die ik kreeg van de familie.

Ze kosten ca 40 euro en geven licht en energie middels het zonnepaneel dat erbij hoort.

De kinderen kunnen tijdens vakantie huiswerk maken en er is licht in de duisternis, oprechte vreugde heerste er, temeer omdat met het solar panel dat erbij hoort de telefoon kan worden opgeladen, tevens is het veiliger om bij licht te koken.

Ook zijn de tablets die ik mee had als donaties zo goed terecht gekomen en die kunnen hiermee ook worden opgeladen.

Beja kan nu tijdens vakantie huiswerk maken wat de school prestatie alleen maar kan verbeteren, het is ze zo gegund.

Oprecht waar en geluk voor je geld en je geeft een kind de kans om verder te komen door scholing te bieden.

Almasi kwam 2 weken geleden met een gericht verzoek.

Misschien kunnen jullie het je nog herinneren.

Tijdens het begin van de Corona crisis hebben we met velen van jullie families met Albinisme kunnen voorzien van zaden en bijbehorende artikelen om te kunnen boeren op kleine schaal.

Aardappelen, Sukuma wiki, tomaten en meer werd er verbouwd.

Bij de ene familie ging het beter dan bij de andere, mede doordat een deel water binnen het bereik heeft.

Juist voor de gezinnen die het zo goed in de vingers hebben, en hebben bewezen goed te kunnen verbouwen en de skills ervoor hebben, juist voor hen willen we weer de voedselketen versterken door hen te voorzien van nieuwe zaden, voor 25 euro voorzie je een familie die er dan maanden van kan eten als er geoogst gaat worden. De hele familie kan hiervan mee eten, dat is echt gerichte hulp!

De Wisdom stoves, er zijn er nog een paar die verstrekt moeten worden, het is mond op mond reclame, families bellen of ze ook mee mogen delen, voor 35 euro koken ze veilig en verbruiken minder brandstof zoals hout of kooltjes.

Zonnebrandcrème, hoeden en lippenbalms, zo belangrijk voor het welzijn van onze kids.

Dan bewijst maar weer hoe belangrijk het is.

Samson had geen goede toegang tot zonnebrandcrème en heeft mede hierdoor, en de felle zon op de intens witte huid vreselijke tumoren ontwikkeld.

Door middel van een deel van ons budget is hij pas geleden geopereerd, het oog moest eruit, een vreselijke wond heeft hij, geloof me maar.

Hoe het afloopt.....we pray to God, zegt Joash Matonda de dermatoloog, foto's plaats ik niet, die zijn te erg.

Hermien en ik hebben er 1100 euro aan verspijkert, scans, bloed transfusie, reisgeld, operatie, pathologie onderzoek, ziekenhuis rekening.

Onze max is bereikt in het meebetalen aan de rekening, wij willen ons project hier verder niet financieel mee belasten, dit is te groots.

Duidelijkheid hebben we gegeven, hoop blijft op genezing.......

18 Maart vertrek ik weer met Hermien, wij gaan door, reizen en verblijven op eigen kosten, sponsorgeld , daar wordt veilig mee omgesprongen.

We hebben middels de hulp van velen van jullie al zoveel moois bereikt.

Mocht je mee willen doen voor een Solarlamp, zaden pakket, screeningskamp met behulp van de Dermatoloog, schoolgeld.

Alle kleine beetjes maken het mogelijk, vele druppels laten een emmer overlopen, gelukkig maar.

De vele aangekochte engeltjes en jam, het heeft zijn nut bewezen, weer 1 kind hierdoor naar school!

Ik kan eind Januari als de Keniaanse schoolvakantie om is weer 700 euro overmaken.

#onderwijs#geeft#toekomst

Zaden#groenten#geen lege buik.

Wij willen onze groep weer laten stralen, de gedachte dat er ver weg iemand om hen geeft, zegt het voort.

Bekijk vooral ook de foto pagina ter illustratie!

Carla.

NL51RABO0337653712

t.n.v C.Sonder

o.v.v Albinisme 2023

Carry

Ja, je kan er van wegkijken maar dat betekent niet dat het er niet is. Alle beetjes helpen. Ik doe weer mee. Liefs,

Ineke Peereboom

Wat een goede verhalen schrijf je. Ben erdoor geroerd. Ga door met dit geode werk, Carla.