carlasonder.reismee.nl

Finally

Een leegte heerst er..........in mijn kasten.

Na 3 jaar is het eindelijk weer zover dat ik met Hermien kan afreizen naar Kenia, en ook Anneke de schoonzus van Hermien gaat mee met Mieneke haar zus, dat wordt een gezellige boel.

Wat duurde het lang.

Ondanks dat het project gewoon doorgang vond met vele activiteiten is het zo fijn om er weer fysiek bij te kunnen zijn.

Het zal wel weer even schakelen zijn om in de Afrika modus te komen.

De georganiseerdheid en structuur, een planning en agenda maken, lijstjes afvinken, echt ons ding , daar zijn ze in Kenia helemaal niet zo mee bezig.

De eerste zorg is om eten op het bord te krijgen en dat is een hele klus!

Want ook daar zijn de prijzen omhoog geschoten, soms verdubbeld en de brandstof is er schaars, het is roeien met de riemen die je hebt en dan is er ineens een eet moment per dag minder!

We gaan het beleven en zien hoe we de gezinnen met Albinisme tot steun kunnen zijn, zowel door middel van de zonnebrandcrème, zonnebrillen, hoedjes en lipbalms als misschien het verstrekken van levensmiddelen, de ervaring zal het uitwijzen.

Dan de vele Waka Waka's , zo'n 30 stuks! die belangeloos zijn geschonken door de volgers van Wieke Biesheuvel, Libelle columniste, Afrika vriendin, zij deed voor mij een oproep onder haar volgers.

Ik hielp hen weer met spullen voor het ziekenhuis in Zambia.

Wat is het toch geweldig om elkaar zo te kunnen helpen en fijn dat velen hun steentje bijdragen, licht in de donkere hut, veiligheid voor alles.

Maar goed, de kasten zijn leeg en wat een verrassingen komen er dan tevoorschijn als je na 3 jaar niet meer weet wat een rijkdom er achter de deuren lag te wachten.

Samburu, Mariakani en Lunga Lunga zijn de regio's die we middels een outreach gaan bezoeken om zo vele kinderen/ Jong volwassenen met Albinisme te voorzien van hun levens behoeften, het belang in laten zien om goed te smeren met de o zo nodige zonnebrandcrème, hun huid heeft het zwaar te verduren in de hete zon.

Ook de Likonischool for the Visually Impared van het Leger des Heils, waar ca 40 kinderen met Albinisme op kostschool zitten wordt bezocht, evenals Kwale Eye Hospital.

De mensen met Albinisme zien ook allemaal slecht zodat zij regelmatig een eye check up nodig hebben.

We verblijven 1 week boven Mombasa en verkassen dan 1 week later naar Diani om vanuit daar onze groepen te bezoeken.

Ik verklap nog niet alles maar er staan wat mooie verrassingen te wachten waar menig mens daar blij van wordt.

Waar ik blij van werd dat na oeverloos mailen met Kenyan Airways de mededeling kwam dat we 46 kilo per persoon mee mogen nemen, een heel fijne boodschap.

En gelukkig maar, want er zijn al 50 Kikoyo doeken besteld en gemaakt die mee terug gaan, je kunt ze nog bestellen, vrolijke kleuren, uniek in zijn soort.

Margareth de doeken verkoopster is enorm blij met deze bestelling, zie de foto pagina.

De eerste horde is Schiphol, wish me luck , zondag de 9e, duimen!

Wordt vervolgt.....

Assante, Carla

C.Sonder

NL51RABO0337653712

( Voor wie wil helpen de kids op school te houden, of gezinnen van maismeel te voorzien)

Lout Molkenboer

Safe flight and hope to see you in Kibandaongo! I made arrangements with Hamisi an Joash M. I wiil fly tomorrow. Greetings Lout

Wieke Biesheuvel

Wat goed zeg, 30 lampjes! Goede reis. Ik ben jaloers! Ooit!

Elma

Heel goed werk ,ben trots op jullie grt.Elma