carlasonder.reismee.nl

Schoolgeld in gevaar.

Beste familie, vrienden en collega's,

Zoals jullie weten verblijven er nu sinds een paar jaar 4 kinderen met Albinisme uit mijn project op de Likoni School for the Visually Impared in Mombasa, Kenia.

Dit is een school van het Leger des Heils en deze school is gespecialiserd in onderwijs aan blinden en slecht zienden.

De kinderen met Albinisme zien allemaal heel slecht, een nare bijkomstigheid als je behept bent met Albinisme.

Dit gezin, bestaande uit 6 kinderen met Albinisme , komend uit een erg arm gezin, wordt geholpen door 4 van hen op de school te laten verblijven middels onze sponsorgelden die we genereren door middel van de jam verkoop, Keniaanse doeken verkoop en andere individuele sponsoring.

De andere 2 , broertje en zusje, zitten pas een half jaar op deze school en worden schijnbaar gelukkig door anderen gesponsord.

Het schoolgeld is na de corona pandemie en door de enorme inflatie en het slecht verkrijgen van voedselvoorziening erg gestegen, Ik werd hier 2 weken geleden mee geconfronteerd.

Ter indicatie, 1 kind een jaar op kostschool is ca 500 euro, een hoop geld dat de ouders nimmer kunnen bekostigen.

Het schooljaar bestaat uit 3 terms, per term betaal ik ca 160 euro per kind, afhankelijk van het aantal weken school.

Deze kosten bestaan uit kaal schoolgeld en een bijdrage in medische verzekering en bijdrage voor de schoolbus waardoor ze activiteiten kunnen organiseren in de weekenden zoals sport en muziek activiteiten waar de school gelukkig erg actief in is.

Ik laat dan de reiskosten om tijdens vakantie naar huis te kunnen en weer terug, het school uniform, schoenen en lesmateriaal dan buiten beschouwing.

Anton , de man van Hermien plukt zich een slag in de rondte om ons van biologisch en onbespoten fruit te voorzien waar wij dan weer de lekkerste jammetjes van maken voor de verkoop.

De jam prijs ophogen doen we liever niet, het moet wel een leuke prijs blijven om te kunnen blijven verkopen.

Zoals het er nu uitziet kan ik dus nog 1 van de 4 kinderen het komende schooljaar dat in Januari start voorzien in schoolgeld, waardoor de andere 3 weer naar huis moeten.

Dat is zuur maar ik begrijp volkomen dat in deze tijd iedereen op de centjes moet letten en daardoor de sponsorgelden terug lopen.

Mensen pushen en voelen dat je bedelt voor sponsorgeld is al helemaal wat we niet willen!!

Een groot deel van het sponsorgeld gebruiken we juist graag om onze grote doelgroep met bijna 4oo kinderen met Albinisme te kunnen voorzien van medical camps met de dermatoloog, zonnebrillen, zonnebrandcreme, hoedjes en wat er verder nodig is.

Wat is wijsheid.....

Ik kreeg van iemand de suggestie om eens na te denken om een voorstel te doen in de vorm van b.v een kleine maandelijkse automatisch bijdrage voor het schoolgeld zodat we het jam geld voor de grotere doelgroep kunnen benutten.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik het lastig vind om aan te kaarten maar ik doe het hierbij toch.

C.Sonder

NL51RABO0337653712

t.n.v schoolgeld Albino kids.

Wellicht hebben jullie nog ideeën.

#EDUCATION#IS#A#HUMAN#RIGHT#

Carla.

Toos de Reus

Carla, kan ik wat brengen bij het AVL, weet niet goed, wat je het meest kunt gebruiken. Wil ook mee doen, door maandelijks een klein bedrag te storten op een rekening. Laat maar horen, hoe ik dit kan doen. Groet Toos

Lilly-Ann

Hoi Carla, geweldig dat je je zo inzet voor deze gemarginaliseerde groep kinderen. Maar misschien is het ook tijd om contact op te nemen met grotere organisaties, die een uitgebreider netwerk en meer geld ter beschikking hebben. Natuurlijk wil ik ook bijdragen maar dit zal mogelijk onvoldoende kunnen zijn. Groet Lilly-Ann