carlasonder.reismee.nl

Let us play



Het is December als ik een bericht voorbij zie komen.

Titanium Base, een buur van de Likonischool for the Blinds komt op visite en doneert vele materialen.

Dan heb ik een idee, hoe mooi zou het zijn om de school niet alleen te bezoeken voor de Albino kinderen en hen te verblijden met zonnebrandcrème, maar Alle kids eens te verrassen en in het zonnetje te zetten. Ik regel een doos, op het werk en plak er een foto op.

De materialen stromen binnen, zo mooi te zien hoe betrokken jullie zijn met mijn project, de Hoofd Hals poli komt met een grote zak tandenborstels, en er komen meerdere aanbiedingen uit huis, het commitment is groots, SUPER gewoon.

De lading is heel gevarieerd met vele schoolspullen, potloden, kleurboeken, tandenborstels, springtouwen, voetballen met pomp, mond harmonica's, te veel om op te noemen, alles gaat mee en mijn koffers zitten bomvol.

Een afspraak is gauw gemaakt en woensdag ochtend was het zover, Hermien en ik regelen met de Ãœber app de rit, ja ook die kennen ze hier, het lukt ons niet om met zoveel spullen de matatu te pakken.

Ik ben zo benieuwd hoe het met de 4 albino kinderen van de familie Lewa gaat. Weten jullie het nog? 2 jaar geleden vonden we ze ver in de bush, armoede alom, gevaar voor het welzijn van de kinderen door de Witchcraft dokters, de familie smeekte om hen te helpen, ik kreeg toestemming van de familie om de foto’s die ik maakte te mogen delen en zo jullie erbij te betrekken.

Ik had er een slapeloze nacht van en besloot de volgende dag om met Elizabeth, de directrice van de school te bellen en haar deelgenoot te laten zijn in deze ellendige situatie . We spraken af op school, de schok bij het team was groot, zo’n armoede en onveilige situatie voor de kinderen!

LET THEM COME, IT ARE OUR CHILDREN riep Elizabeth meteen naar het aanhoren van het verhaal en de foto’s die ik liet zien.

Toen gingen de raderen draaien, ik besloot de foto’s en bijbehorend verhaal via whatsapp te delen, de hele avond door ontvingen we berichten en financiële toezeggingen, het resultaat was dat we met jullie hulp en de bekende kerstbomen de 4 kinderen 2 maanden later met het nieuwe schooljaar naar boardingschool konden laten gaan.

We zijn nu 2 jaar verder, vader Lewa is nu ook naar school gekomen, ik had mooie nieuwe t-shirts gekregen voor de kinderen van het gezin, maakte een tas met spullen voor hen die mee naar huis konden, vrolijkheid alom en de kids zagen de vader even extra buiten de vakantie om, heel fijn voor hen, ze zijn zo gegroeid, niet alleen in lengte maar ook in kennis, de oudste is de 4e van de klas en 1 van de meisjes 3e, er wordt hier veel waarde gehecht aan prestaties!

Als je weet waarvan ze zijn gekomen en hoe ze er nu voorstaan, ik ben er trots op, ook dankzij het team van de school dat zoveel energie, liefde en geduld in de kinderen steekt.

De ontvangst was aller hartelijkst en alle materialen werden met blijdschap ontvangen. Deze school huist kinderen vanuit een groot deel van Kenia, blinden onderwijs is met recht een vak apart! Er wordt een secundairy school bijgebouwd, de vraag voor onderwijs hier is groot!

Tevens komen er 2 klassen om specifiek onderwijs te geven, denk dan aan brood bakken, met de naaimachine overweg kunnen, een goede basis is zo belangrijk voor de toekomst!

Dan is het tijd om de donaties uit te proberen, er zijn examens maar toch wordt er een grote groep kinderen opgetrommeld en de jongens mogen voetballen en de meiden met de springtouwen aan de gang, het is een en al vrolijkheid, de blinde/slechtziende kinderen kennen elke hobbel op het terrein.

Een goed geslaagde actie dus dankzij jullie!, dan mag ik het gezin Lewa met de 4 kids blij maken met een mooi gesponsord geldbedrag, te besteden voor vervoer naar huis en weer terug naar school tijdens vakantie dit wordt beheerd door de school dus dat komt zeker goed.

We wonen nog een muziek/dans voorstelling bij, muziek is hier heel belangrijk en brengt vrolijkheid.

We laten de school achter ons, vertrekken met hordes mensen op de ferrie om aan de overkant van de rivier weer in de chaos van schreeuwende kooplui, taxidrivers, matatu's en boda boda's te belanden, slaan alle aanbiedingen af en in de luwte van de supermarkt bestellen we weer een Ãœber, wat een vonst is het toch!


Assante Carla.

Reacties

Reacties

Pieterk

Heel mooi verhaal, Carla'

Carry

Ja Carla, dat was twee jaar geleden een hele mooie actie van jullie. En wat ontzettend fijn om te zien hoe het nu met ze gaat. Dat is vreugde, voor hen en voor jullie. Dankbaarheid is groot, dat het zo heeft kunnen gaan, dankbaarheid voor alles. Liefs,

Tineke

Diep onder de indruk van jou goede werk! Chapeau!
Wil wel wat doneren maar kan geen bankrekeningnummer vinden.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!