carlasonder.reismee.nl

Share the Light.

Share the light, dat was het eerste dat in me opkwam voor een titel van mijn nieuwe weblog.
En als er een weblog aankomt dan is er een reis aanstaande!
Het is alweer een aantal maanden geleden dat ik met Hermien in Kenia was voor ons project.
Wat was het weer een mooie reis om te doen.

Het hele jaar door werden er allerlei acties op touw gezet om zo onder andere de Albino kids weer naar school te kunnen laten gaan.
Honderden potten jam gingen er door onze handen en werden er gretig verkocht, de houten kerstbomen met liefde door Anton gemaakt.
De zo succesvolle Keniaanse doeken actie, wat waren de verkoopsters toch blij en wij ook natuurlijk, de lege koffers gingen weer vol terug met de zo geliefde Kanga's.

En het is gelukt!
Na de kerst heb ik bijna 1800 euro over kunnen maken naar het bank account van de Likoni School For The Blinds waar “onze" Albino kinderen naar toe gaan en weer een jaar de zekerheid hebben van veiligheid en onderwijs in kleine klasjes, aandacht en vriendjes en vriendinnetjes.

Dit bedrag is voor de 4 kids, hun school uniformen, schoenen, kostschool bijdrage en de basics zoals toilet artikelen, zeep, schoenpoets, potloden, pennen, schriftjes en alles wat je zoal in het jaar nodig hebt als je thuis zou wonen.

Tevens kunnen ze naar huis reizen en weer terug naar school als er vakantie is.

Deze familie is zo arm dat zij dit nooit kunnen betalen en de kinderen dan verstoken zouden zijn van scholing en vooral veiligheid.

De mythe dat botten van een albino kind geld opbrengen heerst nog steeds, vandaar de veiligheid op een kostschool.

Voor de nieuwe lezers onder ons, de albino kinderen zijn allemaal slechtziend en zitten op een speciale school met allemaal slechtziende/blinde kinderen.

Het is een mix van zwarte en blanke kinderen, lees albino.

Licht, het is voor ons zo normaal om ’s avonds de lampen aan te hebben, een boek te kunnen lezen.

De lemen hutten zijn verstoken van deze luxe.
Licht geeft toekomst, veiligheid, vooruitgang.
Kunnen leren om zo verder te komen, een uitgelezen kans voor de Albino kids die zo wie zo al een achterstand hebben door hun slechte zicht.
Koken bij een lamp in de hut is zoveel veiliger, hier moeten we iets mee.

Er is een wens om LICHT mee te nemen eind Maart als ik weer vertrek naar Kenia.

Hoe kunnen jij, je familie, vrienden, kennissen, collega's ons helpen?

De POSTCODE LOTERIJ heeft Waka Waka’s als prijs verstrekt deze maand.
Dit is een zonnepaneeltje/ledlamp dat na 10 uur opladen in de zon, 24 uur licht geeft.
En zon is er altijd in Kenia!
Deze Waka Waka verdwijnt nu in menig kast, ongebruikt, jammer…..
Tevens kunnen de mensen met een mee geleverd kabeltje de telefoon opladen.

Ben je lid van de NUON, dan kun je als klant met voldoende opgespaarde punten ook een Waka Waka aanschaffen zonder bijbetaling, dit is de lamp versie.
(www.nuonexclusief.nl) en dan klikken op punten , pagina 2.
Voor 725 punten kun je er 1 gratis aanschaffen.

Dus….wie doet er mee om menig lemen hut van ouders met Albino kinderen van licht en veiligheid te voorzien?
Ik hoop om een aantal lampen mee te kunnen nemen.

SHARE THE LIGHT
SHARE THE MESSAGE

29 Maart vertrek ik dus je hebt nog even om dit bericht rond te laten gaan.

Tevens kunnen er weer vele kinderzonnebrillen /petjes/ hoeden en lippen crèmes mee.
En… kunnen er weer Keniaanse doeken worden besteld.
8 euro voor een enkele en 15 euro voor een met badstof gevoerde versie.
Je hebt echt iets unieks in huis!
Heerlijk voor op het strand, in de sauna, als handdoek tijdens het kamperen etc etc.

Ik hoop op een overweldigend succes.

Share the message!

Carla.

Carry

Heel mooi weer Carla, je nieuwe reis.