carlasonder.reismee.nl

We can't help Everyone but Everyone can help someone.

Het is Oktober 2016, Mobile Clinic Kwale County.

Hier stuitte ik op een vader met zijn Albino zoon, er was een gerichte hulpvraag.

We gingen mee naar huis, 3 lemen hutjes op een klein stukje grond.

Een schare van 15 kinderen, 6 Albino en 9 zwarte kindjes vulden het erf en het was een schok te zien hoe intens arm deze 2 families leefden.

De vader heeft namelijk een zus die ook Albino kinderen heeft.

De 6 Albino kinderen leven in erbarmelijk slechte omstandigheden, zwart geverfde haren, gevaar op ontvoering, we bevinden ons immers tegen de Tanzaniaanse grens.

Lelijke plekken op de huid, geen hoedjes, zonnebrillen of zonnebrandcrème, geen waterput of enige vorm van beschaving.

De raderen gingen draaien, goede lokale vrienden werden verzocht om te denken en te helpen.

Het resultaat: vanaf afgelopen Januari, begin van het nieuwe schooljaar, konden er 4 van deze 6 kinderen naar boardingschool in Likoni,Mombasa.

De andere 2 kinderen zijn nog te klein.

Het Leger des Heils ving de kinderen op en zij bevinden zich nu onder 140 kinderen, albino, zwart, slechtziend en blind, ze maakten vriendjes en vriendinnetjes, voelen zich veilig en op het gemak in een nest vol liefde.

De kinderen kunnen dit jaar tijdens vakantie naar huis door financiële hulp van mijn vroegere buurjongen, de ouders leven onder de armoedegrens en kunnen dit transport nooit bekostigen.

We zijn nu 11 maanden verder en de jam productie draait weer op volle toeren, de opbrengst is onder andere om bovenstaande kinderen op school te kunnen houden.

Een grote inzameling van zonnebrillen, lipsticks en petjes voor die vele Albino kinderen(400) die we nog meer ontmoeten in onze regio.

Volop ideeën en met veel sponsormaterialen vertrek ik weer met Hermien op 3 Oktober.

Ik ga de familie thuis bezoeken, tegen de Tanzaniaanse grens en kijken hoe het met de 2 kleine albino kinderen gaat, basis hulp bieden die nodig is, zorgen voor voldoende brillen, crèmes etc.

Tevens trekken we met de Mobile Clinic van de A.P.D.K. revalidatie weer de binnenlanden in, op zoek naar kinderen met klompvoeten, schisis en andere aangeboren afwijkingen die operatief kunnen worden verholpen, op naar een betere toekomst.

Het geluk heb ik om 46 kilo extra bagage mee te mogen nemen dankzij een genereuze sponsor.

De koffers worden dus weer volop gevuld.

Mochten jullie mee willen helpen om deze kinderen op school te houden, groter school uniform, schoenen en de basis uitrusting voor kostschool.

Transport kosten kunnen betalen om de te opereren kinderen naar Mombasa te laten komen en nog veel meer?

Eventuele financiële hulp kan gestort worden op:NL51RABO0337653712 t.n.v. C.Sonder o.v.v. Mombasa 2017.

Laat niemand zich verplicht voelen.

We zijn ook blij met ballonnen, doosjes kleurpotloden en kindertandenborstels.

Assante Carla.

Gerda bij de Vaate

Jullie hebben al weer heel hard gewerkt aan de voorbereiding van deze reis! Het gaat vast weer een groot succes worden als ik het zo lees. Ik bewonder jullie inzet en de kinderen zijn dit alles zéker waard! Ik volg straks met genoegen de berichten over jullie verblijf en werk daar! Succes hoor!

Bart en Moniek

Lieve Carla,
Wat zijn jullie toch weer goed bezig!
Zo fijn voor de families daar dat jullie op hun pad zijn gekomen.
Ook van ons weer een bijdrage om dit project te ondersteunen.
Een goede reis en kom gezond weer terug.

Liefs
Bart en Moniek