carlasonder.reismee.nl

Brufen, Paracetamol en andere zaken.

Brufen, paracetamol, een hoop strepsils en goede koffie houd ons de eerste dagen op de been.

Het verschil van – 6 graden bij vertrek naar 34 graden hier is te groot.

Zondag liggen we lamlendig bij Hotel the Reef op een bedje onder de boom.

Het zwembad lonkt maar we hebben geen puf om ons om te kleden en in de zwemkleding te hijsen.

Talloze tassen verdwijnen maandag ochtend in de auto van Dr. Johnson Mokya, onze huis man,

50 kilo weegt het, 139 flessen zonnebrand creme, de rest volgt volgende week met Pieterke en Jenny die zo aardig waren om beide 23 kilo aan ons af te staan.

Als we de compound af rijden treffen we de manager van deze wijk, blij ons weer te zien, may God bless you and your work, nou hier worden we vast snel weer beter van.

Bij Nyali Eye Centre waar we vanmiddg een afspraak hebben met het Albino bestuur dropt Johnson ons , die op weg is naar het ziekenhuis waar hij arts en directeur is.

De tassen worden gelukkig door de bewakers naar boven gebracht.

Dan gaan we aan de cappuccino bij Café Moccha, onze stamkroeg, we krijgen er een Mhambra bij, een locale soort holle oliebol, de eerste hobbel van vandaag is genomen.

Dan komen we terug om 14.00 uur, maar ja Afrikaanse tijden ….

Eerst probeert de deurbediende van de matatu ons af te zetten.

De jongeman weet niet dat wij doorgewinterde Afrika gangers zijn en we laten dit niet gebeuren.

Veel over en weer discusie over 10 cent, ja, waar heb je het over, maar de arrogantie van het joch schoot ons zo verkeerd.

Dit geld geven we liever aan een bedelende zwerver.

Dan zijn om 15.00 uur Clinton en Josphat er,een uur te laat, This is Africa, konden wij intussen een uiltje knappen op de bank.

ACF (albinism care foundation) Mombasa huist in bij de oogkliniek die hen helpt met vrije eye check ups voor de Albino’s, en het voorzien van een klein kantoor waar iedere donderdg vrije inloop is voor Albino’s met vragen of om zich in te registreren.

De kliniek wordt gerund door Indiers en wij hebben al eerder ervaren dat dit een bevolkings groep is met een hoog gevoel voor de medemens die het niet goed hebben.

ACF is zo blij met alle meegebrachte goederen.

139 flessen zonnebrand, 14 albino zonnecaps en zonnebrillen, veel uv werende lipsticks.

Veel brillen op sterkte, in ieder geval de monturen kunnen aan een tweede leven beginnen met een nieuw opgemeten glas.

Een gesponsorde laptop, usb sticks en camera maken het compleet.

Overdondert zijn ze ervan.

Tevens worden 5 albino kinderen uit Kilifi county in een nieuw school uniform gestoken, ook dankzij de sponsor gelden.

Over 2 weken gaan wij deze kinderen in boading school bezoeken.

We praten na over het zonnebrand transport van vorig jaar dat zo moeizaam is verlopen, het stond in de haven maar toen moest er meer geld over de brug komen om het er uit te krijgen.

Nu is het bestuur bezig met de aanvraag voor Tax Exumption, dan hoeft er geen belasting meer over te worden betaald en kan het vrij de haven uit.

ACF werd overstelpt met de vraag voor zonnebrand creme, de tam tam werkt snel, en men is al door de voorraad heen, dus fijn dat we weer wat mee hebben.

Tevens hebben we informatieve boeken mee met veel tekeningen en uitleg omtrent Albinisme, in Engels en Swahili, dank aan de sponsoren van Hermien!

Deze boeken zullen tijdens bijeenkomsten worden gebruikt om albino’s,onderwijzers en allen die met deze groep te maken hebben van informatie te kunnen voorzien omtrent de problemen en gevaren die deze groep betreft.

We gaan weer op huis aan, hijsen ons verhit in onze aangeboden taxi en vallen met een grote plons in het zwembad van de buurman, wat een verademing, we koelen er wat van af

Cool
Smile

Fanny

Hoi Carla,
Wat fijn om te horen dat jullie natuurlijk zo'n warm onthaal krijgen. En dat het met jullie langzaam weer wat beterder gaat. Heerlijk dat jullie je toch nog al is het voor 10 cent er tegen aan gooien. Want idd met jullie wordt niet gezold.
Wacht jullie volgende bericht weer af!
Veel succes daar!!

Carry

Hallo lieve dames, wat fantastisch dat jullie alle spullen goed hebben kunnen overhandigen. En wat fijn om te zien dat de mensen er zo blij mee zijn, daar wordt een mens gelukkig van. Wat moet het een barre tocht voor jullie zijn geweest met jullie wankelende gezondheid. Hopelijk gaat het intussen weer wat beter met jullie. Top dames, goed werk verricht. Morgen krijgen jullie gezelschap: fijn. Het ga jullie goed daar. Lieve groeten, Carry

jannie

TOP en teamwork dames, succes!

Dorine

Hoop dat jullie weer een beetje fit zijn.....
Succes met alles.